05 januari, 2014

Lite SCBkul i jul

Och så några apropå angående julen och vad som därtill hör:

Apropå julafton och födda, så finns det 166 kvinnor och 468 män som heter
 JESUS. Vidare finns det inte tre vise män utan hela 341 stycken– 269 
CASPAR, 59 MELCHIOR och 13 BALTHASAR.
Apropå gröt, så finns det en kvinna som heter just GRÖT. Och likaså en kvinna som heter KANEL men två som heter SOCKER. Bland männen finns det 9 som heter MANDEL.
Apropå Kalle Anka och hans vänner klockan 15, så finns det 2 264 män som heter KALLE och 137 kvinnor som heter ANKA. Dessutom finns det 27 kvinnor som heter MUSSE och 21 personer har efternamnet PIGG. Vidare bland vänner, så finns det 882 personer som bär efternamnet LÅNG och 7 som har efternamnet BEN. En kvinna heter PIFF och en man heter PUFF; 8 176 män heter BENJAMIN och 3 kvinnor heter SYRSA. Slutligen kan vi konstatera att det finns 2 KNATTE, 1 FNATTE och 2 TJATTE.
Apropå gran, så finns det 4 män som heter GRAN, men inte en kotte som heter KOTTE utan 14 stycken – 4 kvinnor och 10 män.. Dessutom visar efternamnsstatistiken att det i Sverige finns 19 GRANAR men bara 81 BARR.
Apropå juldrycker, så finns det en kvinna som heter AQUA och 4 män som heter VIT, dessutom har 8 personer efternamnet MUST.
Apropå tomten, så finns det 4 män som heter SANTA samt 57 personer som bär efternamnet CLAUS.
Apropå tomtenissar, så kan man bara konstatera att det är ett yrke med mycket sned könsfördelning; detta eftersom det bara finns en kvinnlig NISSE.
Apropå slut, så heter 16 741 män och 50 kvinnor KNUT

Så kul har man tydligen om man jobbar på SCB!
Jag letade efter om det finns någon som heter Tomte i efternamn, men den

släkten verkar utdöd. Till skillnad mot tomten som finns!

7 kommentarer:

Elin sa...

Hej! Tack för att du sade till om prenumerationslänken som inte fungerade. Jag svarade direkt på bloggen men klistrar in svaret här också ifall du inte tittar tillbaka:

Hmm... på vilket sätt ville du prenumerera. Via mail eller RSS-läsare (heter det så?). Jag har egentligen ingen aning om hur de fungerar för jag använder dem inte själv... Jag har ominstallerat gadgetarna och hoppas att det hjälper? Jag märkte tidigare att sökfunktionen inte heller fungerade som den skulle.
Säg gärna till igen om det inte funkar så ska jag klura vidare.

Nitecruzr sa...

Here's a test comment.

See:

https://productforums.google.com/d/topic/blogger/2DfZ--mbdeo/discussion

Elin sa...

Nu har jag testat att prenumerera på min egen blogg för att se hur det ser ut, och upptäckte att mailet hamnade i min skräppost. Kanske det har hamnat där hos dig också?

Gunilla Byström sa...

Nej, det har det inte. Men det gör inget!

Unknown sa...

Hej jag såg din kommentar för snart 1 år sedan om 2 produkter du beställt som kan hjälpa mot tex ADHD.

http://www.adhdalternative.com/

http://www.biomax.nu/produkt/balans/

Hur har resultaten varit? :) har fler släktingbarn som tyvärr är medicinerade med knark mot "Diagnoser" de fått.

Gunilla Byström sa...

Hej!

Jag köpte Balans. Min son har inte ADHD utan autism. Hade svårt att få i honom dessa kapslar så vi fick inget resultat alls. Därmed absolut inte sagt att de inte funkar på någon som har ADHD!
Jag hade läst om en lyrisk mamma som älskade denna produkt då den lugnade ner hennes barn på ca 15 minuter. Så resultaten kan variera. Jag mailade till firman och fick ett bra svar, så det kan jag rekommendera.

Tror också att en glutenfri, mjölkfri, sojafri kost skulle hjälpa. Och självklart SOCKERFRI!
Och det innebär naturligtvis att man inte ersätter sockret med syntetiska sötningsmedel! Allt, jag menar ALL kost ska vara så naturlig och ren som möjligt!

Det finns "massor" av grupper på Facebook där du kan läsa mera.
Bl a Autismdiet/ADHD-diet. Funkar det? och Fantastiska föräldrar - kostgruppen. Rekommenderas varmt. Där kan du fråga och få sar på ALLT som har med kosten att göra.

Du kan också kolla in Rytmisk rörelseterapi, som kan göra gott i en orolig kropp.

Min åsikt är att man ska börja med att ta bort allt som skadar kroppen/knoppen, SEDAN lägga till det som kan bygga upp. Att kämpa med terapier utan att ha en hjärna som kan ta emot terapin är ingen eller liten idé.

Talar av egen erfarenhet...

Lycka till!

Gunilla Byström sa...

Och, eftersom jag inte själv har ngn erfarenhet av ADHD så kan jag inte heller uttala mig om hur hjälpt man kan bli av medicin... Vissa extrema fall kan säkert bli hjälpt när oron är som värst, och kanske i ett inledande skede.

Ingenting är svart-vitt och det finns många som har fått fungerande liv med hjäp av medicin. Var och en bör göra det den anser är det bästa för sin familj eller för sig själv.