28 mars, 2014

Flygande livet

Idag viftade jag bort årets första fluga. Satt ute i solskenet och blottade min bara hals för solen. Då störtdök den och landade med en duns på min hals. Och vem vet var dessa små fötter har klivit? I gödsel kan tänka. Fast det är nån kilometer till närmaste ladugård, men det vet man ju att de flyger snabbt de där smittspridarna.
Vift, vift och så fick den flyga vidare, vidare i den eviga jakten på en ny landningsplats.
Ryktet går att det är fotografen Magnus Muhr som är pappa till de här flugorna. Grattis!

Andra saker viftar man inte bort lika lätt...

Det tornar upp sig moln på min soliga himmel och framtiden är oviss. 
Dag läggs till dag och jag hoppas det blir många fler. Mer kryptiskt än så blir det inte idag.

Dagens citat: "Frågan är inte vad som är meningen med livet, utan vad som är livets mening för dig."

Dagens gilla: Solens värme på min frusna kropp.

Inga kommentarer: