27 mars, 2014

Go with the flow

Visst är det konstigt med tillvarons vågspel? Eller inte alls. Vad vet jag. 
Precis som flod och ebb påverkas av månen gång över himlavalvet (äh, inte vet jag om den går över valvet, men det lät bra just nu).
Alltzå... i förrgår fick jag mail av en kvinna i Danmark som undrade om jag visste var hon kunde få tag på bordstabletten "Klistrig" som undertecknad designat mönstret på. IKEA såklart: stället där det gäller att köpa på sig mycket om du gillar en grej, för nästa gång du kommer dit finns den grejen inte längre i sortimentet. "Klistrig" (vicket namn) ser ut så här:
Vi använder aldrig bordstabletter här hemma men jag hade såklart köpt hem ett paket ändå. Som jag så gärna säljer till den danska damen.

Samma dag får jag ett mail från Portugal från en svenska som vill köpa min almanacka med hjulburna djur. Klart hon får det.
Och beställningen på en ny almanacka kom också denna vecka. Plus att jag eventuellt får vara med i en bok som eventuellt ska komma ut nån eventuell gång i en eventuell framtid. Här tar vi ingenting för givet.

Det är då man känner att "det är ju så här det ska vara!". Nåt nytt hela tiden. Då kanske man skulle börja leva istället för att som nu, bara knappt överleva. Lite luft som rör sig i virvlar, liksom.

Dagens citat: "I find that the harder I work, the more luck I seem to have." Thomas Jefferson. Så sant, så sant.

Dagens gillar: Att det faktiskt finns folk som gillar det jag gör : ) 
Va?! Helt otroligt. 
Jag gillar också att jag och min yngste kan åka ca 75 mil med tåg för 360:-
På somrarna är ju SJ helt okej!

4 kommentarer:

Helena sa...

Gillar't jag med!

AnBr sa...

Hurra hurra vad kul!

Ulricha sa...

Åh, det finns många som gillar dina grejer - det hänger en gullan-almanacka hemma hos min svärmor (helt av sig själv, utan inblandnig av mig, alltså) :).

Heja, heja! KUL att folk är så driftiga att de hör av sig till dig. Så driftig är aldrig jag.

Gunilla Byström sa...

Hälsa din kära svärmor att Gullan uppskattar hennes smak!
Känner just nu av födslovärkar då jag ska försöka krysta ur mig en ny almanacka : )