29 mars, 2014

Pelargoner och solsken

Det är lördag. Jag har handlat tyskt, vitt vin (ekologiskt, naturellement...) som jag ska hälla i mig ikväll. Herrlich!
Pelargoner inhandlade. Förra årets har dött över vintern då de stod i för dålig jord. Lär dig det: det finns inga genvägar till fina pelargoner. Märker du att du har köpt dålig jord (typ torv): köp ny!
Årets pelargon
Har hört bäbisen yla. Gulligt.
Har hört grannhunden yla. Avskyvärt. Du som känner till grannens hund, en tysk jaktterrier, vet att den skäller ut oss varje gång vi visar oss utomhus eller t o m inomhus. Fullständigt bindgalen. Inte hundens fel, utan de som äger den som låter den springa på lina mest hela tiden. Burr!
Vi har varit ute mest hela dagen i full sol. Trots detta har jag frusit. Tyder på att sjukdomen inte släppt sitt tag ännu. Så det fick bli ett hett bad.
Snart kommer det lakrits (salta fiskar, häxvrål, skolkritor) och jordnötsrutor. Bästa godiset! Kvällen är räddad. Hinner vi med en film också kanske?

Ute sänker sig skymningen och snart ställer vi fram klockan. 
Välkommen älskade sommartid.

Dagens citat: "You will break the bow if you keep it always stretched." Phaedrus said so, wisely. Därför vilar jag lite idag.

Dagens gilla: Smågodis och Robins. Tycker han är så bra att han borde få en hel timme. Intervjuerna blir alldeles för korta. Kanske han egentligen inte behöver några gäster?

Inga kommentarer: