22 april, 2014

Bland kissar och kossor

Oscar, Rune-Rune och Kerstin.
Så heter de, de "söööta kissarna" som yngste sonen förälskat sig i. 
Jag drog till med Oscar, sen kom det klassiska namnet Rune-Rune av sig självt och som grädde på moset (och helt oväntat, då jag fördomsfullt antog att det var tre pojkar, kom "Kerstin" från sonen.) 

Och visst är de söta, för allen del. Men de är ju inte levande och mjuka och goa. De är ju en bild i en almanacka. 
Lowell Herrero heter konstnären.
Har letat på "the internet" (en ny uppfinning) för att hitta just de söööta katterna, men det har inte lyckats mig.

Själv är jag lite mer förtjust i hans kossor och nunnor.
Tyvärr hittar jag bara en massa fula tallrikar med dessa motiv. Själv har jag köpt vykort, men hittar inga på "the internet".
Han är duktig Lowell. Och kolla benen på kossorna; de ser ut som människoben. Kul!

Inga kommentarer: