07 april, 2014

Tågresan

Snart sätter jag mig på tåget och åker hela 20 minuter. Sen ska jag roa mig på stationen i en hel jävla timme! Tur att det finns ett antikvariat där och en utställningshall. Kunde jag få skjuts av min sambo två mil kanske?
Nej, det kunde jag inte...
Man får inte vara för krävande, det får man inte.

Och lillsonen är så negativ att vi inte vet vart vi ska vända oss. Vill inte gå till skolan alls. Grattis, en hemmasittare! Misstänker ep-medicinen som kan göra en väldigt deppig. Tack, jättekul! Dags att avveckla den då.

Och sen sitter jag på tåg ända till kl 19 ikväll, om tåget håller tiden. Man vet ju aldrig vad som kan hända när man reser med tåg.
Tar med mig en lånetidning som heter "Vi läser". Jättebra!
Och boken Journal 64 av Jussi Adler-Olsen. Han är väldigt bra, tycker jag.

Nog nu. Måste packa och laga mat. SJ:s måltider hoppar jag gärna över.

Dagens citat:"Att resa är att jobba på ditt tålamod och överseende". Hittade på det just nu. Så fyndigt...

Dagens gilla: Tågresor är för det mesta helt OK. 
Bara man slipper skrikande barn, mobilpratande människor, alltför voluminösa medpassagerare i sätet bredvid, alltför många stopp p g a tekniska fel etc., etc. Sist jag åkte tåg kom en mamma med en spruta i handen. Denna hade hennes dotter stuckit sig på då den var nertryckt vid sidan av sätet! Så stick aldrig ner händerna vid sidan av ditt säte, vem vet vad som gömmer sig där.

Inga kommentarer: