15 april, 2014

Tom i bollen

Läste i tidningen igår om en 39-åring som fått diagnosen Alzheimer. Så förfärligt. Börjar genast fundera på vad han har jobbat med, vad har han ätit, var bor han? Men det kan ju vara så att han helt enkelt har ärvt en svaghet.

Imorse frågade yngste sonen om "det där" var en duva? 
Vi fick nämligen en sommarduva förra året som bosatte sig i trädgården. 
Nu har den kommit tillbaka igen och kuttrar på taket på mornarna. Rart.
Men den fågel som sonen pekade ut, det var ingen duva, så mycket var jag väldigt säker på. 
-Nej, det är en... (vad HETER det?!) mås. Jag fortsatte i tron att ordet skulle poppa upp.
-Det är inte en skrattmås, det är en... (vad HETER det?!) annan sorts mås.

Total black out. Ordet fanns ingenstans i huvudet. Mörkläggning. Dimridåer.

Cyklade till fritids och tillbaka och först när jag tvättade ansiktet föll ordet ner: fisk. FISK!

Det är nästan så att det känns konstigt fortfarande och inte alls befäst i minnesbanken längre. Nästa gång kanske jag sitter med en blank hjärna igen. Scary. 
Här är i alla fall en glasstrut.
Dagens citat:"Lär sig något gör man bara då och då men glömmer gör man hela dagen." Så sant, så sant, som Arthur Schopenhauer sade.

Dagens gilla: Promenad runt sjön och sushi med mina vänner. Så gott!

Mannen som bara är en halv engelsman (och det är inte så bara) bjöd på en kopp kaffe och vi diskuterade ett roligt arbete som jag inte har en aning om det kommer att bli nåt med. Men det var roligt att träffas, det var det : )

2 kommentarer: