28 juni, 2014

Matprat

Promenad till backen i morse och mycket riktigt, det kom lite regn.
Många timmar senare; en tripp till Bollnäs för att gå på systemet och träffa en dotter. En liten tripp på tio mil t o r.
Skulle aldrig förekomma där jag bor (av snålhet) men här är det vardagsmat. 
En dunk rosé senare for vi till pappa igen.
En fika senare for vi hem.
Och idag får värdfolket laga maten.
Igår lagade jag purjolök- och potatissoppa. När jag hällde i saltet öppnade sig bägge öppningarna och katastrofen var ett faktum. Men maken till systern tyckte det var gott i alla fall. Lite väl salt för min smak, men det fick gå ner ändå. 
I pappas trädgård blommade rabarbern med sju åtta stjälkar i manshöjd. Jag högg ner dem med machete och skördade rabarbern som växte på stjälkarna och fick till två fina pajer.
Nog med matprat! Vad är det för påfund? Men i regn och kyla kan mat vara det enda som värmer dig.

Until next time. Todeloo!




Inga kommentarer: