01 juni, 2014

Söndag

Imorgon åker min söta son till Lunds barnsjukhus för inläggning på avd 62. Där ska elektroderna monteras och sedan ska han videofilmas instängd i ett rum tills han har krampat tillräckligt för att doktorn ska kunna se vilken sorts epilepsi han har. Förutom att den numera är svårmedicinerad, alltså...
Denna gång är det inte jag som åker med utan hans pappa.
Och det kom som en riktig överraskning. För pappan. 
Jo, men det blir ju så när man är van vid att mamma alltid tar hand om allt som har med barnen att göra... (liten överdrift, men ändå med sanningen överensstämmande).
Tack AB (Sofia Roström Andersson)för lånet.
Varning: här ska jag sura lite till:
"Tar ni tåget då?" frågade sambon häromdagen. 
"Nä, VI ska inte åka någonstans, det är DU som ska åka med sonen." (Detta hade han visst valt att inte höra när jag meddelade honom detta för flera veckor sedan...)
"Men, fortsatte jag, NI får gärna ta tåget, för jag ska på ett möte på tisdag, några mil härifrån!"

Men det var visst inte något alternativ för pappan.

Så jag får väl ta nåt tåg då. Men va fan, jag är ju VAN vid att ta tåg, buss eller cykel. Sällan bil. För den är det ju någon annan som sitter i.
Och då får ju jag lite variation och spänning i mitt liv också, vilket känns helt okej...

Sköterskan i Lund lät också lite tveksam på rösten när jag sa att det var pappan som kom ner med barnet. De är nog rätt vana vid att det är mammorna som kommer. Konstigt, det där.

Dagens citat:"Att städa ditt hus medan dina barn fortfarande växer är som att skotta innan det sluta snöa." Phyllis Diller. Så sant. 
Men igår var jag tvungen att städa ändå. Vi hade vänner på besök och då måste jag sanera huset innan. Man vill ju inte skrämma bort sina vänner med ett ostädat hem!

Dagens gilla: Vaxduk -  Skyddar det vita bordet mot sonens intensiva konstnärsskap. Skurade bordet med tandkräm och bikarbonat igår. Fick nästan bort de rosa blafforna som uppstår ur färg som stänker och flyger runt omkring. Väggarna skurade jag med vatten och diskmedel. Golvet likaså. Stolsdynan får förbli stänkmålad. Snyggt!

Inga kommentarer: