11 juli, 2014

Nässlor

Jag dricker pulver av brännässla tre gånger om dagen. Sammanlagt en matsked. Nä, det smakar inte bra, men ska vara väldigt bra för min kropp.

Jag köpte boken Lisens indiska spa på rea för ett tag sedan. Har inte hunnit spaa något än. Måste ju hinna läsa den först...

Och ikväll har vi tittat på halva första Harry Potter-filmen. Känns som ny : )
Man (jag) måste nog se filmer fler gånger för att riktigt se dem, om du förstår.
Men det fick räcka med halva då jag inte sov så mycket inatt. Kramper i parti och minut. Ny diagnos också: tuberös skleros. 
Livet bjuder på så mycket konstiga saker, eller hur?


2 kommentarer:

Freja sa...

Nässlor skulle nog jag behöva äta oxå, jag letar efter bra nässelväxtplatser, men har inte ttat några här omkring. Jag har varken läst eller sett Harry Potter, men jag lever med en familj som kan allt om HP utan och innan, så jag snappar upp en del ändå... Diagnoser kan ju vara bra att få om det innebär att en kan få bot och lindring, hopps det är så för dig!

Gunilla Byström sa...

Jag köpte ett paket av en homeopat, från Markatta. Plockade i min egen trädgård i våras, men de är inte lika pulveriserade som den köpta så de slänger jag i barnens smoothies istället.

Det är alltså inte jag som lider av dessa sjukdomar (tack och looov!) utan min yngsta son, vilket inte gör det bättre. Men visst är en diagnos bättre än ovisshet.