15 juli, 2014

Skräp

Lånat bilden från ecotime.se. Tack!
Inget är så härligt som en riktig ordentlig utrensning ur garderober, skåp, källarförråd, vind, garage. Eller hur?
Idag har vi kört tre vändor till soptippen med "pure crap".
Samt tre cyklar från våra söners uppväxt, ca 6 förpackningar Up and Go-blöjor, som vi gav till det lokala företaget Macken.

Har försökt sälja blöjorna vid några tillfällen men nä´rå; det är ingen som vill köpa billiga blöjor inte! Så äntligen, efter år av vånda... släppte jag taget om dessa dyrgripar. Nu vänder jag näsan mot vinden. (Vinden inomhus, alltså). 

Och där finns det grejer. De flesta "tillhör" nog sambons föräldrar, men vi kan lugnt säga att de/hon inte längre vill ha dem eftersom de ligger på vår vind.
Och då kan det hända att de far all världens väg.
Svårast är att veta vad jag ska göra med mina årgångar av Lantliv!
Mina kära tidningar! 

Är du intresserad av att köpa årgångar av denna förtjusande tidskrift (och du får själv komma hit och hämta dem!), så berätta det för mig ; )

Och ute skiner solen oväntat!

Och snart tänker jag lägga upp lite "nya" kläder i min butik SprakfaleafSweden. Måste bara stryka, fotografera och lägga upp först. Återkommer när jag har gjort detta. 

Och du kan aldrig gissa vilken färg jag har på naglarna! På fingernaglarna 
t o m; som inte har varit målade på femton år skulle jag tro. Ljusblå... 
Men det ska bort nu!

2 kommentarer:

Freja sa...

Åhh, så befriande att rensa undan på det sättet! Det hoppas jag att vi kommer oss för i sommar med! rensa och slänga!

Gunilla Byström sa...

Bästa känslan ever!