13 mars, 2015

Fredag den 13:e

Efter ett fantastiskt crescendo på en FB-sida pös luften ur mig och den här veckan har varit osedvanligt klen på skaparlust. 
Är det inte så typiskt?
Man tycker det är trevligt att så många gillar det man gör, men sen kommer tomheten. Klassisk reaktion, tydligen.
Den här veckan har istället gått åt till studier av allehanda slag.
Och idag har vi återigen en fin kvällshimmel, rosa och blå.
Sambon går på slutspelshockey och jag tar ett tångbad.
Fredagskväll när den är som bäst : )


Kanske festar jag till det med popcorn och iskallt vatten lite senare till Postkodmiljonären. Följs av Let´s Dance  och självklart måste jag titta på Ack Värmland! Mia Skäringer, den lilla godingen, kommer förmodligen att roa mig omåttligt. 
Följer även serien om paren som gifter sig vid första ögonkastet och tycker att det är väldans spännande. Hur ska det gå? Ska det väldigt förälskade paret gå isär, och ska det distanserade paret hitta varandra? Två avsnitt kvar för mig att titta på. Har förstått att man inte ska tycka om det här programmet "SVT kan inte göra dokusåpor", men jag tycker det är kvalitet jag!

Bredvid mig sitter sonen med korkskruvslockar i nacken. Och precis när jag skriver det säger han "men först ska du väl torka mitt hår". Han har full koll på mina tankar den lille.

3 kommentarer:

Freja sa...

Tångbad, det låter det!

Anonym sa...

Låter som en trevlig fredag, på många olika vis! :)) / Eva

Gunilla Byström sa...

Grovsalt och så några msk tångpulver från Alg-Börjes, så har du ett nyttigt närande tångbad i ditt eget badkar : )