03 mars, 2015

Relativt frisk

Igår fick jag redan svar angående lumbalpunktionen.
Ingen borrelia, tack och lov! End of that. 
Men blodproven som togs "visar på reaktioner som ses vid exempelvis reumatologisk sjukdom".
Om jag är intresserad av en utredning ska jag vända mig till min vårdcentral.

Detta är dock ingen nyhet för mig. Och jag kommer inte att utreda detta. Det finns ju risk att man vill börja medicinera så småningom! Och då vet man ju vart det bär...

Redan för fem år sedan berättade ett medium för mig att jag förmodligen hade en ärftlig belastning på lederna.
Och så har det fortsatt med tips på att avstå från fläskkött, socker, alkohol av homeopater, naturläkare och fler medier.

Nu har jag dragit ner glutenintaget till ett minimum men dessvärre tror jag vi äter mer kött än nånsin i vår familj, och ofta griskött : (
Socker intar jag så sällan att det är försumbart som man säger inom politiken. Samma med alkohol; intas sällan och då i små mängder.

Kan känna hur det värker i fingrarna ibland och då kan jag alltid relatera det till intag av gluten dagen innan.
Påsar under ögonen efter alkoholintag.
Är detta en reumatisk hand? Mitt lillfinger spretar precis som sonens lillfinger : )
Född i jungfruns tecken är jag följaktligen hälsointresserad (men hade jag varit lika intresserad om jag inte fått min yngsta son?) men tydligen inte tillräckligt för att avstå från svinmat... och verkligen inte tillräckligt för att röra på mig!
Så dåligt.

Men så snart snön drar sig undan (nytt lager igår) och vårsolen värmer ordentligt ska jag börja cykla med sonen till skolan igen.
Ba´så´ru vet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att det inte var Borrelia iaf, dock mindre skönt med ledbesvär, även om du visste om det!
Å apropå intag av diverse.onyttigheter, ävwn de i försumbar mängd, så är vi ju bara människor o att "synda" ingår!
Bra att tänka på vad man stoppar.i sig o att röra på sig, bara det inte blir fanatiskt!
Tänker jag!
Härligt att promenera.o "hoja"! :) / Eva