29 april, 2015

Öronpina

Lyssnar på en bok. Det brukar vara rätt okej underhållning. Men oj, va svårt det är att lyssna när det är en dålig inläsare. Jag har aldrig läst deckarförfattaren Kjell Eriksson, så jag tog den första: "Den upplysta stigen". Inläst av Hilderun Gorpe. 
Å så konstigt det kan bli.
Hon läser långsamt, dystert, argt, intensivt, sorgset, hårt så det skär i öronen.
Men det kan ju också bero på texten som är väldigt speciell. Vet inte om jag skulle uppskatta den om jag läste den själv ens.
Någon som har läst som vill berätta om det blir bättre?
Roligt för Kjell Eriksson är att han äger en egen ö i Brasilien.
Kan inte vara det vanligaste att äga bland författare, eller?

Nu har jag tecknat tre bilder till Länsstyrelsen i Växjö. Ytterligare en vill de ha, tack, tack! 
Del av bild, Sprakfåle

När man har sålt fyra tavlor till en person och den personen inte betalat dem ännu, hur länge ska man vänta innan man kontaktar personen i fråga? Kan någon tro att man ska vänta en månad innan man betalar? Som räkningarna liksom. Har inväntat den 25:e, men inga pengar än... 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du har väl för jösse namn inte lämnat ifrån dig tavlorna innan du fick betalt!?

Anonym sa...

Obs, ej min kommentar ovan, men hoppas det löser sig med betalningen Gunilla! / Eva
:-o

Freja sa...

Åhh, så eländigt när någon inte betalar! har det gått en månad tycker jag absolut du ska påminna!