26 augusti, 2015

Bränd apelsinhöst

Jag sitter i min sköna tröja i färgen bränd orange inköpt på H&M i somras (skäms att erkänna att jag har köpt ett plagg där).
Bränner ett värmeljus under apelsindoftande aromaolja. Det ska man bli uppiggad av, doften alltså, innan själva eldandet.
Ser två burkar till hälften fyllda med ringblommor i fönstret. I den ena burken mandelolja över blommorna och i den andra Absolut vodka, som jag så påpassligt fick av en vän i present samma dag (dessutom iklädd Pride-färgerna, vet inte om hon tänkte på nåt speciellt?)
Bredvid mig ligger min sons målningar i mörkt orange och lila i vacker kombination.
Är det hösten som på detta sätt vill knacka på och påminna mig om att sommaren är ändlig?


Letade efter dikter om hösten men det var då bara eländesskildringar, så jag får nog skriva en egen, något mer positiv, tror jag.

Inga kommentarer: