22 oktober, 2015

Bokklubben Dagnys


I söndags var det dags för ett bokklubbsmöte här hemma.

Kvällen innan hade jag avslutat den senast valda boken: "Låt mig ta din hand" av Tove Alsterdal. Den tyckte jag var bra! För att det handlade om något annat än "mord var som helst i Sverige". Nu kryddades berättelsen med Buenos Aires och tortyr och de hemskheter som utspelades där på 70-talet.
Årets bästa svenska kriminalroman 2014, Svenska Deckarakademin. 
Men inte var det väl en kriminalroman? Möjligtvis en spänningsroman. 
Så bra att jag kommer att läsa hennes två tidigare böcker. 

Men nu var det dags för mig att välja en ny bok.
Presenterade först boken Färjan av Mats Strandberg med reservationen att den är så ny så det kan bli svårt att få tag på den (billigt).
Och då kanske bättre att välja Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón?,  kom jag på. Men den hade klubben redan läst långt innan jag kom med i bilden.
Nähä, men då får det bli Hemåt över isen av Gunilla Linn Persson då.

(Jag har en svart bok som jag klistrar in boktips till mig själv (ja, det är sant), ur Månadens bok:s medlemstidning. Väldigt bra att ha när man vill läsa en bra bok!)

Samtidigt som jag har valt dessa böcker har jag beställt hem dem på biblioteket. Så nu har jag precis börjat läsa Vindens skugga och fick idag besked att Hemåt över isen har kommit in. 
Nu hoppas jag bara att jag ligger riktigt långt bak i kön för Färjan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hemåt över isen blev jag nyfiken på nu!
Om det är samma Gunilla Linn Persson som medförfattade Skärgårdsdoktorn, så borde den ju vara bra tänker jag :) / Eva

Gunilla Byström sa...

Ja, det hoppas jag verkligen!
TV-serien var ju väldans bra : ) Framför allt polon på doktorn ; )

Anonym sa...

Ja alltså Dr Johan Steen, vilken goding!
Jo, polon var ju fin den med! :) / Eva