08 december, 2015

Åren går

Oj, hoppsan vad dagarna gick!
Idag blev en mycket märklig dag då jag tog tag i saker jag tänkt på i åratal.
Skulle ställa mig i bostadskö igen tänkte jag bara för att, liksom. 
Om inte annat för att min son ska ha den minsta chans att få en bostad på sin ålders höst...
Jag skulle skapa ett nytt konto men stötte på patrull då mitt födelsenummer redan fanns?! 
Jag kontaktade då stället per telefon och fick höra att jag fanns där eftersom jag varit hyresgäst hos dem innan. 
Ja ja, tänkte jag, konstigt, men så kan det kanske vara.

-Kan du vänta två sekunder? sa tjejen i andra änden av tråden, efter en kort tystnad.
Hmm, det kändes som om något var konstigt. Men vad det kunde vara anade jag inte.
-Jo, det är så att eftersom vi inte har fått tag i dig sen du flyttade (2004) så står du kvar i bostadskön sedan 1991!!!
-Öh, va?! (Jag tänkte att detta kan inte vara sant) Då kan jag kalla detta min lyckodag, alltså?!
-Ja, du har en nolla (0) i en kolumn, och de som har de har vi inte fått tag på och då bestämdes det att de skulle få behålla sin köplats.

Men FATTAR´U?! Det är ju helt otroligt. Jag har 24 år i bostadskön utan att lyfta ett finger. HAHAHAHAHAHA. Jag skrattar ända upp i himlen av lycka.

Hade detta varit i Stockholm hade jag kanske fått vänta ytterligare 26 år för att få en bostad, men här i Växjö borde jag kunna välja och vraka som jag behagar.
Frågan är hur kul lägenheter det finns på marknaden bara?
Och lägenhet, hur kul är det? (Nej, jag är inte otacksam!)

Jag ska kolla om det finns att hyra på landet, ja, minsann det ska jag.
Sen får vi se om det blir aktuellt med flytt någon gång i framtiden : )

Tralalalala, jag är så glad, så glad!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen helt fantastiskt!
Grattis till dej!/Eva:)