22 januari, 2016

Missnöjd

Näe. Jag kan inte tycka att denna bok är bra.
Inte dåligt skriven men helt enkelt inte i min smak.
För mycket blod, hjärnsubstans och kladd.
Himla tur att jag kunde lyssna på den istället för att behöva plåga mig genom 400 sidor alldeles på egen hand. Tyvärr var väl inte uppläsningen av yppersta klass heller, men det fick gå.

Vi har valt ett nytt tema i bokklubben The Dagnys: Mörker, tror jag det blev.

Första boken ut blev "Lilla stjärna" av John Ajvide Lindqvist, författare till "Låt den rätte komma in". 

Lyssnade nyligen på "Färjan" av Mats Strandberg. Samma genre. Gillar nog inte
den genren, så nu ska jag inte ägna tid mer åt liknande.  

Nu har jag några månader på mig att fundera på hur jag ska tolka "mörker".
Det finns nog en hel del sätt att tolka det ämnet.
Vinter, politik, nätter, känslor; det mesta, typ.

Inga kommentarer: