29 januari, 2016

Snart februari


Va? Är julen över? Jasså.
Men julkalendern från Nordiska museet är så fin; målad av Gunna Grähs och den röda hästen från någon hemslöjd någonstans, den måste jag ju ha framme. Muggarna med Elsa Beskow-motiv gillar jag stenskarpt! Men de randiga pappersstjärnorna blev inte bra, trots att jag följde instruktionerna på YouTube.
Den vitprickiga Sprakfålen klär också växten, tycker jag. 

Tråkigt var att jag hade fyra finfina glöggmuggar med julbocken på, även det motiv från Elsa Beskows böcker, som jag hittade i en julkartong när jag packade ner julen... Då kanske man har för mycket, eller?

Men det finns fler muggar jag vill ha, nämligen de med sotaren på, men de har jag inte hittat ännu. 

Jag har lovat och håller att jag inte ska handla allt jag vill ha, men vissa saker måste man bara ha. Visst är det väl så?

Inga kommentarer: