03 mars, 2016

Oscar

Grattis kära Victoria och Daniel!
Nu är jag ingen talare eller supermonarkist, men jag vill ändå ta detta tillfälle att gratulera er och Estelle till ert nya tillskott. Oscar.
Jag trodde mer på Emanuel (men insåg att tankarna skulle gå till Emanuelle och avfärdade det namnet raskt). Men Eugene hade inte förvånat. 
Nu blev det en helt vanlig Oscar om jag så får uttrycka mig, men missförstå mig icke. Jag tycker faktiskt att Oscar känns riktigt okej.
Min morfar hette Oscar och min systerson heter Oskar i mellannamn, så det är inte kattskit inte.
Oscar III? Nej, knappast.
Nu återstår Sofias och Carl Philips dotter.
För det har Benny sagt. Det ska bli en son och en dotter i kungafamiljen i år.
Han har också berättat att Victoria o Daniel ska få ytterligare ett barn!
Kul!
Nu smälls det salut i Stockholm! Pang! 21 skott dundrar mäktigt ut över fjärden. 
Så här rar kommer nog Oscar att se ut när han leker med sin häst.
Tittade lite snabbt på Malou på TV4. Är hon inte lite korkad den kvinnan? 
Jag ska inte säga att så är fallet, men det kommer lite indikationer lite då och då att alla pållarna inte finns i stallet. Nåt måste ju kvinnan ha, eftersom hon leder en talkshow, så jag ska låta det vara osagt.

Nåväl, i soffan satt Elisabeth Tarras-Wahlberg, denna stabila kvinna som jobbat i kungahuset i många, många år. Har liksom koll.
Hon berättar att det ska skjutas salut kl 12. 
Malou svamlar om att "nu skjuter de", när kl är 11.20.
Nej, det hoppas jag verkligen inte!, säger ETW. Det är kl 12 som gäller.
Man fortsätter visa soldater som helt uppenbart tränar alla rörelser inför saluten. Alla kan se att det är träning. Alla kan fatta att det tränas.

Alla, utom lilla Malou, som fortsätter att hävda att de skjuter salut!
Sen, när ETW har lämnat soffan (jag förstår henne), så piper lilla Malou: "jag har visst gett fel besked, de tränar bara. Det är kl 12 som saluten ska skjutas". 
Nähä?!

Även om Malou har mycket att tänka på där hon sitter så är det väl inte för mycket begärt att hon lyssnar på sina gäster, eller?

Inga kommentarer: