28 mars, 2016

Påsklov

Imorgon ska vi nog äta på Restaurang Baronen i Tranås. Så spännande! 
Jag googlade på glutenfria pizzor, och de skulle visst ha det, så då tar vi den på väg upp till Norrköping. I köpingen ska vi träffa en homeopat och sedan vår söta Ninni som jobbar på konditori. Bor på fint(?) hotell  och åker hem på onsdag, över Västervik.
Man kan tänka sig att ett sådant besök gör en mer glad i maj, juni, då värmen och solen gör sitt till. I mars är det kanske inte så spännande att gå runt i Västervik. 

Idag for vi ut till Huseby bruk och Husebymaden för att se alla glada flyttfåglar (och för att kolla att bildäcken satt där de skulle efter bytet...).
Fåglarna skränade och befann sig på långt avstånd och Huseby bruk var stängt, så det var bara att dra i sig lite fruktsallad och åka hem igen. 
Brorsan ringde och kunde berätta att vi eventuellt har okända kusiner i Stockholm! Jaha, ja, det var en nyhet det. Får se vad släktforskarna kommer fram till. Det torde vara min farfar som han varit på villovägar eller möjligen gjort nåt innan han träffade min farmor. Hoppla!

Och apropå hemligheter: jag läste en bok som heter "Öppnas i händelse av min död" av Liane Moriarty. Jag tyckte den var väldigt "spännande", medan andra på FB inte alls såg några kvaliteter i den. Så olika kan man tycka : ) 
Vad tror du, Freja? Är det nåt i din smak?
Jag som verkligen lägger stor vikt vid miljön i böcker, tyckte det var roligt att den utspelades i Australien. 
Precis som jag kan tycka om att mma Precious Ramotswe bor i Botswana. Bilderna i mitt huvud, mmm, jag gillar det.

2 kommentarer:

Freja sa...

Jag får kolla upp den!

Gunilla Byström sa...

Och jag ska kolla upp boken Små svarta lögner av Sharon Bolton, som jag blev rekommenderad. Kul med tips!