12 mars, 2016

TV

25 minuter kvar.
Egentligen älskar jag inte programmet, men det är ändå på nåt vis något jag vill se. För att jag vill dela en upplevelse med resten av svenska folket, med några få undantag : )
Förr hade vi Hylands Hörna, det kommer du väl ihåg?
Numera har vi Melodifestivalen (jag tar inte Mello i min mun) och Let´s Dance och så "Så mycket bättre" som rullar år ut och år in - i det här hushållet i alla fall.
Lite opium så här på kvällarna...
För så mycket intellektuellt arbete blir det ju inte av dessa TV-program.
Från popularhistoria.se
TV är onekligen en tröstesak för mig. En belöning om dagen har varit tråkig, jobbig, inte kul eller tvärtom - om det har gått jättebra, då behöver man lägga sig under filten och lugna ner sig. Jösses, så lättlurad man är.

Älskar att jag kan gå in på Play och plocka upp flera år av "Kommissarie Lewis" 
t ex. Och bara sjunka in i Oxfords skolor och gatusystem. Mums!

2 kommentarer:

Freja sa...

Jag kollar varken på "Letś dance" eller "så mycket bättre" och i år orkade min hjärna inte heller med mitt annars absoluta favvoprogram, Mello!

Gunilla Byström sa...

: ( Så tråkigt att inte ens orka med det bästa man vet!
Men att vila från TV och datorer är nog en vettig idé när hjärnan är uttröttad. Jag köpte ett tillskott som heter ClearBrain som gjorde att jag kände mig mindre dimmig i huvudet faktiskt!
Finns på hälsokosten.
Hoppas du får uppleva Mello nästa år istället!