04 maj, 2016

Onsdagsblaj

Ute skiner solen och här sitter jag och fryser. 
Bredvid mig ligger en så stor hög med papper att den hotar att ta över hela slagbordet. Måste rensa bland alla färgglada papper, men det tar emot.
Här sitter mig son och målar och målar, och så kommer hans elaka mamma och slänger papperen med ojämna mellanrum!
Så otacksamt!
Men det går ju inte annars. Vi får inte plats.

Snart har vi haft våra två veckors utställning. Igår fick jag ett meddelande av en tjej på Etsy, som hade sett vår utställning. Jättekul att hon hörde av sig! Hon tyckte dessutom att den var underbar, och det känns ju underbart att höra : )

Igår satt jag och min son i en fin park i Norrköping. Picknickade på medhavd matsäck. Njöt av penséer och påskliljor i orangegula toner. Personal höll på att förbereda för utplantering av årets kaktusmotiv också. Fåglarna kvittrade i parkträden och allt kändes rätt så bra.

Häromdagen tog jag och samlade ihop sonens långa hår och klipp, klipp, så blev han korthårig! Lite mognare utseende och nu kan han inte gömma sig bakom håret, vilket nog är bra. 

Läser boken "Ladies" av Johan Hakelius. Och det säger jag: vilka ladies!

Ja, det var väl allt för den här gången...

2 kommentarer:

Freja sa...

Jag var och rotade i gamla papper i dag. Vi har högar med teckningar från barnens olika skolår. Nu är de förvarade i bastun, men någon gång ska jag gå igenom och bara spara ett fåtal...

Gunilla Byström sa...

: ) Ja, min mamma sparade det mesta av allt. Till vilken nytta? Slätt ingen. Alla syskonen är väldigt ointresserade av gamla skolböcker, teckningar och annat "bös" från vår uppväxt.
Man kan ju inte ta med sig något och en sak är ju bara en sak.
Tacka vet jag minnen!