11 juni, 2016

DIY


Om man som jag är begåvad med en katt som har slaktat ett tusen strumpor, minst, genom åren...
och som (katten, alltså) ibland får för sig att äta på andra resårer än bara strumpresårer... 
då kan man som händig människa ta tag i saken och göra de tu till ett.

Här har jag då kombinerat ett strumpskaft som katten INTE har ätit sönder, utan som jag tror att jag själv har slitit ut foten på, med en svart kofta som kattfan gnagde sönder ena ärmslutet på. 
Och se så chict det blev!
Handsytt, snyggt.

Jag har tidigare sytt på ett par skitsnygga randiga jeansben från sönernas jeans, då de var några år gamla, på en ganska tråkiga jeanskappa från NoaNoa. Som nya halvärmar. Det blev också rätt fint tycker jag. Kombinerat med ett rödvitt band och några röda korsstygn så blev det så fint så!
Har också sparat ett par limegröna manchesterjeans från små-åren som säkert kan hitta nån jacka eller kofta så småningom. Det gäller att använda de små resurser man har för en alldeles unik hemmagjord look : )

2 kommentarer:

Freja sa...

Så fint. Och smart. Jag gillar återvinning! Mina tygkassar är alltid sydda av restbitar, stuvtyger och fynd från second hand, så får saker ett nytt liv!

Gunilla Byström sa...

Jag också! Man ska aldrig slänga ett par snygga strumpskaft : ) Eller ett par byxben! Sydde en axelväska av en fint vävd påse från 1940-tal (loppis) kan jag gissa. Sydde på ett brett axelband och fyra tofsar. Vips, en fin axelväska.

En gallerist frågade mig om den var från Svenskt Tenn! Mohahaha!