18 juni, 2016

Paddling

Lite lätt såsig och halvtrött efter en, trots gråmulet, blåsigt och lite regn, paddling i Gemlaån. En liten bit? heter Helige å.
Ån svänger och krumbuktar (den meandrar, som det heter) och brer ut sig över många hektar. Det konstiga är att man inte ser hur otroligt lång den är från någon väg. Jag hade inte mycket koll på var vi befann oss under färden, men det var mycket fint, och regnet slapp vi, tack och lov.

Vi hade ingen koll på hur länge paddlingen skulle hålla på heller, men det tog väl en två timmar innan vi hamnade vid målet: badplatsen i Gemla.
Vattenståndet är minst en halv meter under normalt, så stenarna syntes bra och kändes ibland.
Söta sävsparvar sjöng sina ljuvliga toner för oss. Jag har aldrig sett en sävsparvshane förut, men nu har jag det!
www.naturfoto.cz

2 kommentarer:

Freja sa...

Jag paddlade mycket som ung, det är ett fint sätt att kunna komma nära djur- och fågelliv då en färdas så tyst!

Gunilla Byström sa...

Ja, jag gillar det verkligen också!
Vi brukar paddla på midsommarafton, det är mycket roligare än att dansa runt en stång : )