13 juni, 2016

Romantik

Svag som jag är för inredningstidningar av den lantliga sorten slinker det då och då ner ett och annat magasin.
Drömhem och trädgård har hamnat i korgen någon gång och sist det skedde var det en så underbart romantisk tapet på framsidan.
Som ett tyg med rosentryck OCH broderi på. Oh la la!
Kolla här:
Lånat från hemsidan Mr.Perswall

I tidningen gav fototapeten Blossom intryck av mer rosa toner, inte som på denna bild, mer bruna toner. Hur den ser ut i verkligheten lär jag väl aldrig få reda på.
Men priset var ju väldigt överkomligt! I tidningen stod det 295:-/rulle.
Jo, man tackar, det kan man ju ha råd med tänkte jag, och gick in på hemsidan.
Döm om min förvåning då priset hade ändrats till 295:- per kvadratmeter!
Ja, det var ju onekligen en viss skillnad...

Men helt underbar, det är den, säger min romantiska sida.

I helgen tittade jag även igenom gamla nummer av samma magasin för att äntligen kunna slänga bort (man måste rensa ibland!) och hittade då en beskrivning på "mormorsrutan" African flower - en sex-kantig virkad ruta, som någon flitig själ hade virkat ihop till ett överkast. Endast 400 behövs för ett täcke på 2 x 2 m.
Sugen blir man på att sätta igång, samtidigt som jag vid det här laget borde veta mina begränsningar när det gäller uthållighet och handarbete... där finns det en hel del att önska.
Men vem vet, kanske sitter jag där en dag med en liten pläd över knäna!

I mitt rum med Blossom på väggarna.

Inga kommentarer: