04 juli, 2016

Un petite ville francaise

Jag skulle vilja skriva det här inlägget på franska men det skulle nog ta lite för lång tid, trots att jag nu ägnar hela kvällarna åt att återuppliva mina franskakunskaper. Oui, oui!
Jag har nu sett tre säsonger (trois saisons) av den förtjusande, ganska spännande, väldigt bra serien "En liten fransk stad" på SVTPlay.
Har helt missat denna pärla (cette perle ou ce petit bijou) tidigare och gläder mig nu åt att ha fyra färska program kvar innan jag har hunnit ikapp säsong 4.
Den rör sig långsamt fram, dag för dag (jour par jour) så det känns rätt gott att inte behöva vänta en hel vecka mellan varje dag.

Jasså, vad den handlar om? Det eviga ämnet andra världskriget. Tyskarna ockuperar Frankrike och hur påverkar det den lilla staden Villeneuve.
Jag rekommenderar dig varmt att titta på SVTPlay!

Inga kommentarer: