04 oktober, 2016

Snurrigt värre

Trots att jag kallar mig korrekturläsare så kan jag tydligen ha väldigt svårt att läsa skrivna instruktioner ibland.

I mitt teaterjobb ingick en resa tre mil bort under fredagen och lördagen.
Det pratades lite löst om detta och jag uppfattade allt fel om denna resa!
Eftersom jag inte kunde åka med ensemblen som behövde vara på plats tidigare, köpte jag en tågbiljett. 
Sedan blev jag ändå inkallad för att jobba tidigare på fredagen och var färdigjobbad ca två timmar innan kvällsjobbet skulle ta vid. Att då cykla hem och sen ta mig till tåget en stund senare lockade inte.
Jag åkte då med ensemblen i "deras" bil (och slapp tågresan) och hem med en annan. Inga problem.

Dagen efter var det då dags att åka till premiär.
Samma dilemma hade då uppstått i min hjärna: skådespelarna måste ju vara på plats tidigare än mig. Och jag uppfattade ett mail från den som delade ut bilarna, som att jag skulle åka med dem, men hade då redan tidigare bestämt att åka med maken till en av skådisarna (!) i tron att jag inte skulle kunna komma ut annars...
Denna make hade med sig sin familj, från Stockholm.
Hello! Hur komplicerat kunde det bli?
Men jag åkte glatt med och senare hem med en annan bil.

Idag kollade jag det gamla mailet igen...
Och idag fattade jag att det stod att jag skulle hela tiden ha åkt med en annan bil, med regissören och scenografen, som hade en schysst avgångstid från stan!
Jag döör! Så piiinsamt!
Vad ska folk tro om mig?
Tvingar mig till att åka med den kända skådespelarfamiljen till jobbet istället för att åka med den bil som jag var anvisad! Mohaha! Som den värsta stalkern.

Jag får fan lära mig att läsa och tolka mail bättre i fortsättningen!
Och hoppas att ingen av de inblandade tänker mer på det här, funderar på hur jävla konstig hon var den där sufflören...
Crazy old woman

Inga kommentarer: